You are viewing dblume

Previous Entry | Next Entry

I hate Windows Desktop Search 3.01

technical
I allow Microsoft to update my OS with critical updates.  Today it changed my taskbar by adding Windows Desktop Search 3.01.  Um, Microsoft?  Thanks, but no thanks.  I like the search tools I use.  And if I've already got a search box there, I'd appreciate it if you'd ask before moving it away from where I put it.  You're too late to this game.

Also, what a pain that that I didn't have to restart when WDS got installed, but I have to restart if I uninstall it.  And then, after restarting, Windows happily sees that it's missing, and tries to install it again.

Thanks God the OS allows me to stop that, and to check "Don't inform me of this update anymore."

Ugh.

Comments

( 12 comments — Leave a comment )
tpederson
Oct. 24th, 2007 05:28 pm (UTC)
I've always used "custom update" and looked at each and every item it intends to install. Thanks for the heads up on this one.
(Anonymous)
Oct. 25th, 2007 09:27 am (UTC)
Yeah I've always used the Custom button myself. I like to see before I do.
sjonsvenson
Oct. 24th, 2007 06:35 pm (UTC)
Hmm, I keep running Windows 2000 and Mister MS is not pushing updates my way.
(OK, I have an XP box but that is strictly for work -and I almost never work-from-home - so it's the network-guys job to keep it OK)

BTW is it Mister MS or Mama Microsoft ^__^
wisearts
Oct. 24th, 2007 07:57 pm (UTC)
Yay! Glad to see I'm not the only one who was totally annoyed by this "update." Promptly uninstalled it too. I don't need any more crap running in the system tray, and I liked the search just fine the way it was! :D
(Anonymous)
Oct. 25th, 2007 03:05 pm (UTC)
No shit. What is up with Microsoft thinking they have to do everything for dumb fucking people? If I want some idiot application THRASHING my hard drive to the point of a mechanical error, I'd fucking install google desktop. Jesus christ. They can't just leave well enough alone.
(Anonymous)
Oct. 25th, 2007 05:38 pm (UTC)
The WSUS team has posted about this
http://blogs.technet.com/wsus/archive/2007/10/25/wds-revision-update-expanded-applicability-rules-auto-approve-revisions.aspx
dblume
Oct. 26th, 2007 12:08 am (UTC)
Re: The WSUS team has posted about this
It's always good to share the pain.
(Anonymous)
Oct. 26th, 2007 07:33 pm (UTC)
Re: The WSUS team has posted about this
Ubuntu and various other Linux OS'es are getting real close to prime time.
If MS keep up this crap, they are hurting themselves more than anything.
(Anonymous)
May. 21st, 2008 01:02 am (UTC)
Windows Desktop Search is a resource hog. There is no way to uninstall it successfully on my machine ( it is missing in the add / remove programs) and the uninstall in c:\windows\ is missing. Damn Microsoft for forcing it on us. It's a worse offence than forcing the non functioning Yahoo toolbar in IE7 onto the internet community. A pox upon you Microsoft.
deriksmith
Jun. 3rd, 2008 12:47 am (UTC)
First turn indexing off under Indexing Options, THEN go under 'Programs and Features' and select 'Turn windows Features on or Off' There's more shit you have to uncheck here, but that does (I think) actually kill it.

I know it drive me batty when i disabled indexing and it continued to index my hard drive. Vista is full of fail.
(Anonymous)
Feb. 14th, 2009 07:58 pm (UTC)
Windows Desktop Search Stinks
This crummy program which Billy Boy Gates has launched into my computer is the worst program I have ever seen. It is formatted so poorly, takes up 4MB, and doesn't give answers. I removed it immediately! This program is total SHIT!
dorra11
Feb. 4th, 2011 06:08 pm (UTC)
Yep, these updates and notifications are pretty annoying, I don't know why Microsoft allows this to happen. I had the misfortune once to have my system crushed because of an Windows update, I wasn't pay attention to the installation file of course. I only use secure resources to get any exe file extension I may need, this usually keeps me away from problems. Thanks for sharing!
( 12 comments — Leave a comment )